Całe zwycięstwo kobiet – czy nie ad

Ale opinia Gonzalesa zawierała język sugerujący, że całkowicie bezkrytyczny szacunek jest niewłaściwy i zauważając, że Trybunał zachowuje niezależny konstytucyjny obowiązek rewizji ustaleń faktycznych, gdy zagrożone są prawa konstytucyjne. Ten język 2007 został wykorzystany w Whole Woman s Health, aby uzasadnić Niezależna ocena przez Trybunał istotnych faktów. W decyzji w sprawie zdrowia całej kobiety wyraźnie podkreślono, że to, czy prawo stanowi niekonstytucyjny nieuzasadniony ciężar prawa do przerywania ciąży, wymaga zbadania, czy jego rzekome korzyści są uzasadnione w świetle ograniczeń, które nakłada. Uznając wyzwanie, jakie stanowi ten standard dla nieuczciwych roszczeń promujących zdrowie kobiet, przeciwnicy prawa do aborcji prawdopodobnie przestawią swoją strategię na roszczenia związane z płodem – na przykład, że mogą odczuwać ból już po 20 tygodniach od poczęcia.
Twierdzenia o bólu płodowym nie są nowe. W 1984 r. Przeciwnicy prawa do aborcji wyprodukowali film The Silent Scream, w którym ruchy płodu są interpretowane jako odzwierciedlające cierpienie i ból. Dwadzieścia lat później stwierdzono, że ruch płodowy w odpowiedzi na bodźce i uwalnianie hormonów w odpowiedzi na stres jest dowodem bólu płodu. Od tego czasu podjęto wysiłki, aby wymagać znieczulenia płodu, co doprowadziłoby do zamknięcia wielu klinik, które nie mogą sprostać wymaganiom placówek oferujących taką usługę. Inne ustawy zakazałyby stosowania powszechnie stosowanej formy dylatacji i ewakuacji (D & E) w drugim trymestrze ciąży, jak okrutne dla płodu, a 14 państw już wykorzystało twierdzenia o bólu płodu, aby całkowicie zakazać aborcji w 20 tygodniu po zapłodnieniu – zakaz, który bezpośrednio rzuca wyzwanie Roe v. Wade s nowatorskie posiadanie ekspansywnego prawa do przerwania ciąży, podczas gdy płód nie jest jeszcze rentowny.3
Właśnie tutaj kluczowy jest stopień szacunku przez Trybunał do ustalenia faktów legislacyjnych. Badanie przeprowadzone po badaniu wykazało, że percepcja bólu nie jest fizycznie możliwa aż do blisko 30 tygodnia ciąży, kiedy szlaki kostne są obecne i zaczęły funkcjonować.4 Jak wyjaśnia brytyjskie Królewskie Kolegium Położników i Ginekologów, chociaż kora może przetwarzać dane zmysłowe od 24 tygodni nie oznacza, że płód jest świadomy bólu. . . . Kora jest niezbędna do doznania bólu, ale nie oznacza to, że jest wystarczająca. Podobnie, interpretacja obrazów USG jest problematyczna. Ważne jest, aby etykietowanie zestawu ruchów, takich jak ziewanie , z funkcjonalnym lub emocjonalnym celem, który nie jest możliwy, nie oznacza takiego celu. 5
Jednak podobnie jak w przypadku aborcji przeprowadzanych w Gonzales, prawodawcy mogą twierdzić, że opinia lekarska jest mieszana, mimo że dowody na taki ból zostały odrzucone jako błędne lub wprowadzające w błąd przez autorytatywne towarzystwa medyczne. A sędziowie mogą być równie podatni, jak każdy na argument, że od momentu znieczulenia do przedwczesnych noworodków, lekarze muszą być przekonani, że ból jest odczuwany nawet w tych wczesnych stadiach ciąży. Reakcja Towarzystwa Królewskiego i innych – że środowisko macicy wywołuje stan zbliżony do snu lub brak świadomości, odróżniający doświadczenie płodu od stanu przedwcześnie urodzonych niemowląt – może nie być wystarczająco intuicyjna, by być przekonującą.
Trudność w korzystaniu z samych ocen faktycznych podkreśla znaczenie zbadania intencji legislacyjnej
[podobne: usg brzucha kraków, nadczynność tarczycy u mężczyzn, urometr ]