Campylobacter jejuni Infection and Guillain-Barré Syndrome

Zespół Guillain-Barré jest najczęstszą przyczyną ostrego porażenia nerwowo-mięśniowego, jednak jego przyczyna i patogeneza są nieznane. U około dwóch trzecich pacjentów objawy neuropatyczne następują po infekcji – często łagodnej, niezdiagnozowanej chorobie układu oddechowego lub żołądkowo-jelitowego. Najczęściej opisywanym organizmem w związku z zespołem Guillain-Barré jest Campylobacter jejuni, gram-ujemny pręt, który jest obecnie najczęstszą przyczyną bakteryjnego zapalenia żołądka i jelit w krajach rozwiniętych. Chociaż pojawiło się mnóstwo raportów przypadku i badań dokumentujących związek, 2 szczególne cechy kliniczne i epidemiologiczne nie są dobrze znane. Ponadto istnieją kontrowersje dotyczące tego, czy osoby z poprzedzającym zakażeniem C. jejuni mają cięższą postać zespołu Guillain-Barré.3-5 Dlatego też przeprowadziliśmy prospektywne badanie kliniczno-kontrolne ponad 100 pacjentów z zespołem i systematycznie badaliśmy wszystkie pacjentów i grupę kontrolną w celu wykrycia zakażenia C. jejuni, stosując techniki bakteriologiczne i serologiczne. Ponadto wszyscy pacjenci byli obserwowani przez rok w celu określenia wpływu infekcji C. jejuni na rokowanie. Metody
Badana populacja
Pacjenci z zespołem Guillain-Barré lub Miller Fisher byli rekrutowani w okresie od listopada 1992 r. Do kwietnia 1994 r. Z okręgowych szpitali ogólnych i uniwersytetów w całej Anglii i Walii. Rozpoznanie zespołu Guillain-Barré zdefiniowano klinicznie zgodnie z kryteriami Asbury ego i Cornblath6. Po uzyskaniu świadomej zgody zgromadzono dane kliniczne. Przeprowadzono dwie kontrole dla każdego pacjenta, gdzie było to możliwe, z których jeden był członkiem rodziny pacjenta (kontrola gospodarstwa domowego), a drugi był dopasowanym wiekiem (w ciągu 10 lat) pacjentem przyjętym do tego samego szpitala mniej więcej w tym samym czasie, co pacjent z Zespół Guillain-Barré (kontrola szpitalna), u których nie wystąpiła ostra neuropatia lub biegunka. Wszyscy badani byli pytani o niedawne infekcje, szczepienia lub zabiegi chirurgiczne za pomocą ustrukturyzowanego kwestionariusza. Aby opisać najgorsze deficyty pacjentów u szczytu ich choroby, użyliśmy skali porządkowej do oceny pięciu aspektów ich stanów neurologicznych, jak następuje: Największa całkowita niepełnosprawność (0 do 6): 0, pacjent jest zdrowy, bez oznak lub objawy zespołu Guillain-Barré; 1, pacjent ma niewielkie objawy lub oznaki i jest zdolny do działania; 2, pacjent jest w stanie przejść 5 m przez otwartą przestrzeń bez pomocy, chodzika lub laski, ale nie jest w stanie uciec; 3, pacjent jest w stanie przejść 5 m przez otwartą przestrzeń za pomocą jednej osoby i chodzia lub kule na wysokości talii; 4, pacjent jest przewodniczący lub w łóżku i nie może chodzić w sposób opisany dla stopnia 3; 5, pacjent wymaga wspomaganej wentylacji przez co najmniej część dnia lub nocy; i 6, pacjent jest martwy. Największe osłabienie ramienia (0 do 4): 0, użycie ramienia jest normalne; 1, pacjent ma drobne objawy lub oznaki, ale jest w stanie położyć rękę na czubku głowy, gdy siedzi z głową w pozycji pionowej i jest w stanie przeciwstawić kciuk każdemu koniuszkowi palca; 2, pacjent jest w stanie położyć dłoń na czubku głowy, gdy siedzi z głową w pozycji pionowej lub jest w stanie przeciwstawić kciuk każdemu koniuszkowi palca, ale nie obu; 3, pacjent ma trochę ruchu ramienia, ale nie jest w stanie wykonać któregokolwiek z zadań w klasie 2; i 4, pacjent nie ma ruchu ramienia
[hasła pokrewne: rzucawka porodowa, cystoskopia boli, leki nadcisnieniowe wykaz ]