Od Obamacare do Hillarycare – program reformy służby zdrowia Demokratów cd

Trzy miliony nieubezpieczonych osób o niskim dochodzie uzyskałoby prawo Medicaid, gdyby ich państwo zaakceptowało rozszerzenie ACA (19 stanów odmówiło tego). Demokratyczne zwycięstwo w listopadzie może przekonać niektóre rządzone przez GOP państwa, że ACA ma tu pozostać i że powinny posłuchać logiki ekonomicznej i fiskalnej ekspansji Medicaidów, a także nacisków politycznych ze strony lobbystów świadczących usługi opieki zdrowotnej. Jako zachęta, Clinton zaproponował rozszerzenie świadczenia 100% finansowania federalnego przez pierwsze 3 lata do dowolnego państwa rozszerzającego Medicaid. Uczynienie tego poziomu finansowania trwałym – planowane jest jego stopniowe obniżenie do 90% do 2020 r. – mogłoby dodatkowo zachęcić państwa2. Istnieje również około 9 milionów nieubezpieczonych Amerykanów, którzy kwalifikują się do programu Medicaid lub programu ubezpieczeń zdrowotnych dla dzieci, ale nie są do niego objęci. Konieczne są intensywne działania informacyjne i rekrutacyjne, aby dotrzeć do tych osób i osób uprawnionych do pokrycia dotowanego rynku – łącznie stanowią one prawie połowę pozostałej nieubezpieczonej populacji.5 Chociaż wyzwania związane z rozszerzeniem korzyści w zakresie pokrycia zwracają uwagę, koszt opieki medycznej może również stać się ważną kwestią w nadchodzących latach. Wzrost wydatków na opiekę zdrowotną był wyjątkowo umiarkowany od 2008 r., A ACA kosztowała znacznie mniej niż pierwotnie zakładano. Obamacare przyniosło znaczne oszczędności w ramach Medicare, choć jej dokładny wkład w spowolnienie wydatków poza tym programem jest niejasny. Nie wiemy, jak skutecznie reformy płatności i dostawy ACA spowodują spowolnienie wydatków na leczenie w długim okresie. Jeśli wydatki przyspieszą, decydenci mogą rozważyć wzmocnienie tych reform lub przyjęcie alternatywnych podejść. Wdrożenie podatku Cadillac w wysokobudżetowych prywatnych planach, polityka ograniczania kosztów faworyzowana przez wielu ekonomistów, ale przeciwna dużej części społeczeństwa, została opóźniona w okresie od 2018 r. Do 2020 r. Clinton popiera jej uchylenie, wezwanie, które może stać się głośniejsze, jeśli zostaje wybrana na prezydenta i kandyduje na reelekcję w 2020 roku.
Największą przeszkodą w budowaniu osiągnięć ACA i usuwaniu jej wad jest hiper- partyzantka3. Prawodawcy są głęboko spolaryzowani, a publiczne nastawienie do reformy służby zdrowia jest podzielone. Nawet skromne zmiany mogą stać się walkami egzystencjalnymi w tym środowisku. Jeśli zostanie wybrany Clinton, jej szanse na wzmocnienie ACA będą zależeć od tego, czy Demokraci mają większość kongresową – i od jej zdolności do przyspieszenia reform w tym niezwykle spolaryzowanym czasie.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne pod adresem.
Ten artykuł został opublikowany 14 września 2016 r. O godzinie.
Author Affiliations
Z Uniwersytetu Północnej Karoliny, Chapel Hill.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Blumberg LJ, Holahan J. After King v. Burwell: kolejne kroki do ustawy Affordable Care Act. Washington, DC: Urban Institute, sierpień 2015 (http://www.urban.org/sites/default/files/alfresco/publication-pdfs/2000328-After-King-v.-Burwell-Next-Steps-for-the -Affordable-Care-Act.pdf).

2. Jost TS, Pollack H. Kluczowe propozycje wzmocnienia ustawy o przystępnej cenie New York: The Century Foundation, 23 listopada 2015 r. (Https://tcf.org/content/report/key-proposals-to-strengthen-the-aca/).

3. Oberlander J. Wdrożenie ustawy o przystępnej cenie: obietnica i ograniczenia reformy systemu opieki zdrowotnej. J Health Polit Policy Law 2016; 41: 803-826
Crossref Web of Science Medline
4. Claxton G, Levitt L, Long M. Płatności z tytułu podziału kosztów gwałtownie rosną w miarę upływu czasu. Peterson-Kaiser Health System Tracker. 12 kwietnia 2016 r. (Http://www.healthsystemtracker.org/insight/payments-for-cost-sharing-increasing-rapidly-over-time).

5. Blumberg LJ, Karpman M, Buettgens M, Solleveld P. Kim są pozostali nieubezpieczeni i co ich charakterystyka mówi nam, jak do nich dotrzeć. Waszyngton, DC: Robert Wood Johnson Foundation / Urban Institute, marzec 2016 r. (Http://www.urban.org/sites/default/files/alfresco/publication-pdfs/2000691-Who-Are-The-Remaining-Uninsured-And -What-Do-Their-Characteristics-Tell-Us-About_How-To_Reach_Them.pdf).

Zamknij odniesienia
Powołując się na artykuły (2)
Zamknij Cytowanie artykułów
[więcej w: lek w saszetkach na przeziębienie, usg brzucha kraków, endometrioza w bliźnie po cesarce operacja ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza w bliźnie po cesarce operacja lek w saszetkach na przeziębienie usg brzucha kraków