Przejrzystość i zaufanie – internetowe opinie pacjentów o lekarzach cd

Platformy te mają silne zalety: łatwość użycia, dostępność i powszechna znajomość. Ponadto, w przeciwieństwie do większości strukturalnych ankiet dotyczących opieki zdrowotnej, witryny z recenzjami online zbierają opinie głównie za pośrednictwem odpowiedzi o swobodnej odpowiedzi, które Ranard i in. pokazały, że mogą poszerzyć zakres informacji zwrotnych i dziedziny potencjalnej poprawy Przykładowe oceny pacjentów i komentarze na stronie internetowej opieki zdrowotnej Uniwersytetu w Utah. W ciągu ostatnich 4 lat kilka systemów zdrowotnych zaczęło udostępniać opinie pacjentów online, stosując wnioski wyciągnięte z istniejących platform społecznościowych. Pod koniec 2012 r., Po 4 latach opracowywania systemu gromadzenia danych i informacji zwrotnych, moja organizacja, University of Utah Health Care, opublikowała w Internecie swoje dane ankietowe dotyczące zadowolenia pacjentów i komentarze na temat wolnej odpowiedzi, przyjmując pięciokolorowy format, który z łatwością rozpoznawalne przez znajomych znających Yelp i TripAdvisor (patrz zdjęcie). Przez 3 kolejne lata prawie połowa lekarzy otrzymujących co najmniej 30 recenzji rocznie uzyskała najwyższy decyl i jedną czwartą w 99. percentyla zadowolenia pacjentów wśród swoich rówieśników w kraju.2 Na początku 2014 r. Piedmont Healthcare stał się drugim zdrowiem system – i pierwszy, który nie jest akademickim centrum medycznym – publikuje recenzje online, a wkrótce potem przez Wake Forest Baptist Health, Northwell Health, Stanford, Cleveland Clinic, University of Pittsburgh, Duke i ponad 20 innych.
Oprócz danych dotyczących zadowolenia pacjentów niektóre systemy ochrony zdrowia promują również przejrzystość innych informacji, takich jak opłaty za pacjenta i wyniki w zakresie środków jakości. Kto będzie odpowiedzialny za udostępnianie tych danych, jest kwestią otwartą. Na przykład, nawet gdy Centers for Medicare i Medicaid Services wydały ostatnio oczekiwane ogólne oceny gwiazdek szpitali, Yelp ogłosiło partnerstwo z ProPublica w celu dostosowania publicznie dostępnych danych jakościowych do włączenia na swoją stronę internetową, tym samym kontynuując swój cel stania się kompleksowe źródło danych do podejmowania decyzji konsumenckich.
Ostatecznie przejrzystość zweryfikowanych danych na temat wydajności systemu dostarczania ma moc zmiany kultury opieki zdrowotnej. Jakie rodzaje danych są gromadzone, w jaki sposób są udostępniane i czy są one skutecznie wykorzystywane do poprawy wydajności i jakości, będą zależeć od tego, jak pracownicy służby zdrowia i pacjenci cenią i wykorzystują te informacje. Nie chodzi o to, czy powinno być jawne ujawnianie informacji na temat satysfakcji pacjentów, wyników i kosztów – w jaki sposób i przez kogo powinno to być zrobione.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne pod adresem.
Author Affiliations
Z University of Utah School of Medicine i University of Utah Health Care, Salt Lake City.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Manaralny MP, Boulding W, Staelin R, Glickman SW. Doświadczenie pacjenta i jego wyniki zdrowotne. N Engl J Med 2013; 368: 201-203
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
2. Lee VS, Miller T, Daniels C, Paine M, Gresh B, Betz AL Stworzenie wyjątkowego doświadczenia pacjenta w jednym akademickim systemie opieki zdrowotnej. Acad Med 2016; 91: 338-344
Crossref Web of Science Medline
3. Ranard BL, Werner RM, Antanavicius T, i in. Przeglądy na temat opieki szpitalnej prowadzone przez Yelp mogą uzupełniać i informować tradycyjne badania dotyczące doświadczenia pacjenta w zakresie opieki. Health Aff (Millwood) 2016; 35: 697-705
Crossref Web of Science Medline
4. Ornstein C. Lekarze odpierają złe opinie na temat Yelp – i ujawniają informacje pacjentów online. Washington Post. 27 maja 2016 r. (Https://www.washingtonpost.com/news/to-your-health/wp/2016/05/27/docs-fire-back-at-bad-yelp-reviews-and-reveal-patients -informacje-online /).

5. Shaller D, Kanouse D. Prywatne raportowanie dotyczące wyników dla lekarzy. Rockville, MD: Agencja ds. Badań i jakości opieki zdrowotnej, 2012 (publikacja AHRQ nr 13-0004) (http://www.ahrq.gov/professionals/clinicians-providers/resources/privfeedbackgdrpt/index.html).

Zamknij odniesienia
Powołując się na artykuły (7)
Zamknij Cytowanie artykułów
[patrz też: stomatologia katowice, dentysta w krakowie, gabinet dentystyczny warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dentysta w krakowie gabinet dentystyczny warszawa stomatologia katowice