Przejrzystość i zaufanie – internetowe opinie pacjentów o lekarzach

Po latach akademickiej debaty nad rolą i wartością wyników w zakresie zadowolenia pacjentów i przeglądów dostawców usług zdrowotnych, 1,2 Yelp, internetowy serwis dokumentujący zadowolenie klientów, zmusza do rozwiązania problemu. Z ponad 102 milionami recenzji klientów do tej pory, 6% z nich na arenie ochrony zdrowia, Yelp z łatwością przywiozą na dłużej przestarzałe komercyjne witryny z przeglądami lekarzy, takie jak Healthgrades i Vitals. W niedawnej analizie wykorzystano narzędzia do przetwarzania języka naturalnego w celu oceny 17 000 recenzji na Yelp 1352 szpitali i wykazano, że ujawniły one informacje podobne do tych zawartych w 7 z 11 kategorii satysfakcji pacjentów zawartych w ankiecie oceny konsumenckich szpitali (HCAHPS). wraz z 12 kategoriami nieuwzględnionymi w HCAHPS, takimi jak koszty, fakturowanie i planowanie Chociaż ta bezpłatna i znana platforma może generować imponującą ilość danych zwrotnych, lekarze nie zawsze reagują pozytywnie na nagłe ujawnienie niekiedy negatywnych recenzji. Najnowsze doniesienia opisują lekarzy i dentystów, którzy czuli się zmuszeni do postawienia odwetu i ujawnienia odpowiedzi, które nie tylko naruszają Ustawę o Przenoszalności i Odpowiedzialności Ubezpieczenia Zdrowotnego (HIPAA), ale także zagrażają podstawowemu zaufaniu między pacjentami a lekarzami.4
Jakie są zatem cele działań w zakresie przejrzystości dotyczących opinii pacjentów. W jaki sposób najlepiej można osiągnąć te cele. Czyim obowiązkiem jest dostarczanie i udostępnianie tych danych. A jakie są najlepsze media lub miejsca do takiego udostępniania.
Wierzę, że opinie pacjentów i opinie mogą służyć trzem głównym celom. Po pierwsze, podobnie jak perspektywy rówieśników dotyczące produktów i usług konsumenckich publikowanych w serwisach Amazon, TripAdvisor i Yelp, opinie lekarzy i szpitali mogą pomóc pacjentom podejmować bardziej świadome decyzje konsumenckie. Publicznie dostępne recenzje mogą pomóc w rozwiązaniu problemu asymetrii informacji na rynku opieki zdrowotnej i zwiększyć zaufanie pacjentów do własnych decyzji. Łącznie, poprzez wyraźne preferowanie systemów o wyższej skuteczności, pacjenci mogą stać się rynkową siłą napędową jakości i wartości w opiece zdrowotnej.
Po drugie, opinie pacjentów oferują klinicystom cenne informacje zwrotne dotyczące wydajności, które można uczyć i poprawiać, zarówno indywidualnie, jak iw całym systemie. Wrażliwość na opinie o wynikach, która zależy w dużym stopniu od akceptacji przez lekarzy aktualności danych, ułatwia kulturę ciągłego uczenia się i skupienia na pacjentach.
Po trzecie, systemy opieki zdrowotnej i lekarze, którzy dobrowolnie udostępniają dane z przeglądu pacjentów, w widoczny sposób zwiększają zaufanie do pacjentów i społeczności. Przeglądy pacjentów dają możliwość poprawy opieki zdrowotnej przy jednoczesnym wzmocnieniu relacji między pacjentem a pacjentem.
Mając na uwadze te cele, różne podejścia do umożliwiania i wspierania informacji zwrotnej od pacjenta można ocenić w kontekście kilku kluczowych zasad, które są konieczne dla skuteczności. Jedna zasada mówi, że dane muszą być zaufane i uznane za uzasadnione zarówno przez lekarzy, jak i pacjentów. Istniejące internetowe serwisy z recenzjami lekarskimi, takie jak Witaminy, Healthgrades, RateMDs i Yelp, mogą się nie udać, ponieważ recenzenci nie muszą otrzymywać opieki od lekarzy, których krytykują
[hasła pokrewne: psychoterapia warszawa ursynów, urometr, usg brzucha kraków ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: psychoterapia warszawa ursynów urometr usg brzucha kraków