Przerost serca moze dotyczyc samej tylko lewej komory, samej tylko prawej komory lub obu komór serca

Przerost serca może dotyczyć samej tylko lewej komory, samej tylko prawej komory lub obu komór serca. Przerost lewej komory powstaje przede wszystkim w chorobach utrudniających duże krążenie. Spostrzega się go w ostrym zapaleniu kłębków nerkowych, którym zapalenie dotyczy nie tylko kłębków nerkowych, ale i wielkich obszarów naczyń włoskowatych, zwłaszcza skóry, tkanki podskórnej i błon surowiczych. Objawy przerostu serca stwierdza się w tej chorobie czasami już w końcu pierwszego tygodnia choroby. Tak wczesny rozwój przerostu serca ma związek ze znacznym wzmożeniem przeszkód w krążeniu, wskutek odpadnięcia pomocniczej gry układu naczyń krwionośnych, Być może, że odgrywa tu rolę także bezpośredni wpływ przyczyny chorobowej na sam mięsień sercowy. Przerost lewej komory spostrzega się prócz tego w przewlekłym zapaleniu kłębków nerkowych, zwłaszcza w okresie marskości, gdy w ustroju zatrzymuje się dużo wytworów przemiany materii, ora z w marskości nerek pochodzenia naczyniowego Nadciśnienie tętnicze samorodne odosobnione nadciśnienie średnie oraz rozległe stwardnienie tętnic w zakresie jamy brzusznej i stwardnienie tętnicy głównej wiodą również do przerostu lewej komory. Uprawiana przez długi okres czasu nadmierna praca fizyczna oraz przewlekłe nadmierne wprowadzanie pokarmów i zwłaszcza napojów wywołują przerost lewej komory prawdopodobnie poprzez zwiększenie ciśnienia tętniczego. [hasła pokrewne: gabinet dentystyczny warszawa, meble do kuchni na zamówienie poznań, spreżyny talerzowe ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet dentystyczny warszawa meble do kuchni na zamówienie poznań spreżyny talerzowe