W powstawaniu przerostu lewej komory przypisuje sie duza role takze zaburzeniu przemiany materii i oraz czynnosci gruczolów dokrewnych i przewleklym zatruciom

W powstawaniu przerostu lewej komory przypisuje się dużą rolę także zaburzeniu przemiany materii i oraz czynności gruczołów dokrewnych i przewlekłym zatruciom. W związku z tym przerost lewej komory spostrzega się u chorych na skazę dnawą, cukrzycę, akromegalię, chorobę Basedowa, również u osób nadużywających napojów alkoholowych itp. Niewątpliwie w tych przypadkach mamy do czynienia z działaniem złożonym, tutaj, bowiem wchodzą w grę nie tylko zaburzenia odżywiania samego mięśnia sercowego, ale i działające nań wpływy pośrednie poprzez zmiany w nerkach, w naczyniach krwionośnych i w innych narządach. Przerost prawej komory powstaje w chorobach narządu oddechowego oraz śródpiersia utrudniających krążenie w płucach. Spostrzega się go w przewlekłym nieżycie oskrzeli, w chorobach przebiegających z zagęszczeniem tkanki płucnej (marskość płuc, duże i długotrwałe wysięki opłucne, guzy śródpiersia itd. ) lub ze zmniejszeniem łoża krwionośnego w płucach, zatem w rozedmie płuc, u garbatych (kyphosis, kyphoscoliosis), u których jedne części płuc są uciśnięte, mniej powietrzne, a inne zastępczo rozdęte, Prócz tego, często w przypadkach rozległych a zbitych zrostów opłucnych itd. Przerost obu komór serca spostrzega się w przewlekłym zapaleniu kłębków nerkowych, w marskości nerek naczyniowej, w przypadkach rozległych zrostów osierdziowych itd. Anatomia Patologiczna. [hasła pokrewne: dentysta olsztyn, stomatolog płock, Badanie psychologiczne na broń Poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: Badanie psychologiczne na broń Poznań dentysta olsztyn stomatolog płock