Wysokoprzepływowe kanaliki nosowe u bardzo wcześniaków po ekstubacji AD 6

Charakterystyka niemowląt i ich matek. W sumie 303 dzieci poddano randomizacji (152 do grupy kaniuli nosowych i 151 do grupy CPAP) w okresie badania (ryc. 1). Charakterystyka demograficzna i kliniczna matek i niemowląt w obu grupach była podobna (tab. 1). Główny wynik
Stwierdzono, że stosowanie kaniuli donosowych o dużym przepływie jest nie mniejsze niż stosowanie CPAP do nosa według naszej definicji, przy niepowodzeniu leczenia występującym u 52 z 152 niemowląt (34,2%) w grupie kaniuli donosowej iu 39 z 151 niemowląt (25,8%). ) w grupie CPAP (różnica ryzyka, 8,4 punktu procentowego, 95% przedział ufności, -1,9 do 18,7). Niepowodzenie leczenia stratyfikowane według podgrupy wieku ciążowego przedstawiono w tabeli S1 w dodatkowym dodatku, dostępnym pod adresem.
Tabela 2. Tabela 2. Przyczyny niepowodzenia leczenia, ponownej podmiany i inne drugorzędne wyniki. Rysunek 2. Rysunek 2. Bardzo wcześniaki bez niepowodzenia leczenia po ekstubacji. Przedstawiono odsetki bardzo przedwcześnie urodzonych niemowląt (wiek ciążowy, <32 tygodni), u których leczenie zarówno wysokimi przepływowymi kaniulami donosowymi, jak i ciągłym dodatnim ciśnieniem w drogach oddechowych (CPAP) nie zakończyło się niepowodzeniem po ekstubacji w początkowym okresie leczenia (7 dni). Niewydolność leczenia wystąpiła u 52 z 152 niemowląt (34,2%) w grupie kaniuli nosowej iu 39 z 151 niemowląt (25,8%) w grupie CPAP (różnica ryzyka, 8,4 punktu procentowego).
Najczęstszą przyczyną niepowodzeń leczenia w dwóch badanych grupach był bezdech (tabela 2), bez znaczącej różnicy między grupami w przyczynie niepowodzenia. Niepowodzenie wystąpiło najprawdopodobniej w pierwszym dniu po ekstubacji w obu grupach (ryc. 2).
Reintubacja podczas pierwszych 7 dni po Extubation
Spośród 52 niemowląt, u których leczenie kaniulą donosową o dużym przepływie zakończyło się niepowodzeniem w ciągu pierwszych 7 dni po ekstubacji, 25 (48%) z powodzeniem leczono donosową CPAP lub niezsynchronizowaną przerywaną wentylacją donosową z dodatnim ciśnieniem bez reaktywacji. Zatem tylko 17,8% niemowląt w grupie kaniuli donosowej zostało ponownie podadzone, w porównaniu z 25,2% osób w grupie CPAP (p = 0,12) (tabela 2). W tej drugiej grupie 3 niemowlęta otrzymywały niesynchronizowaną przerywaną wentylację nosa z ciśnieniem dodatnim natychmiast po ekstubacji, a 36 niemowląt (23,8%) otrzymywało niesynchronizowaną przerywaną podciśnieniową wentylację nosową podczas pierwszych 7 dni po ekstubacji; z tych niemowląt, 22 ponownie zgłosiło się po niepowodzeniu leczenia.
Inne drugorzędne wyniki i zdarzenia niepożądane
Tabela 3. Tabela 3. Zdarzenia niepożądane. Nie stwierdzono znaczących różnic między grupami pod względem częstości występowania innych wyników wtórnych (tabela 2) lub wskaźników zgonu lub innych poważnych zdarzeń niepożądanych (tabela 3)
[podobne: dentysta olsztyn, dentysta bielsko, dentysta legnica ]