Zróżnicowane źródła zakażenia C. difficile zidentyfikowane w sekwencjonowaniu całego genomu AD 9

Pozostała część genetycznie powiązanych przypadków może reprezentować ekspozycję na co najmniej jeden pośredni gospodarz lub źródło, a nie bezpośredni kontakt. Łącznie 45% przypadków miało wystarczającą różnorodność genetyczną (> 10 SNV z poprzednich przypadków), aby reprezentować transmisję pochodzącą ze źródeł innych niż przypadki objawowe, które włączono do badania. Niektórzy pacjenci z genetycznie odmiennymi izolatami mogą nabyć zakażenie C. difficile ze źródeł spoza hrabstwa Oxfordshire, ale biorąc pod uwagę średni wiek pacjentów wynoszący 78 lat, bardziej prawdopodobne jest, że większość organizmów uzyskano od osób bezobjawowych22 lub niektórych innych rezerwuarów środowiskowych. Trwająca identyfikacja genetycznie odrębnych izolatów podczas całego okresu badania wskazuje na różne alternatywne źródła. Tego odkrycia można się spodziewać, ponieważ C. difficile to pradawny organizm23 z różnymi szczepami obecnymi u ludzi, zwierząt i żywności.24 Jednak ta różnorodność niekoniecznie przekłada się na różne przyczyny infekcji C. difficile. Ogólnie rzecz biorąc, organizm prawdopodobnie został pozyskany niedawno, 25-27 pozwalając jedynie na ograniczone okno na ekspozycję na C. difficile, a wiele infekcji jest powodowanych przez stosunkowo niewiele linii, w szczególności ST1 / NAP1 / 027.28. obserwowali różne podtypy u pacjentów z zakażeniem C. difficile, z których każdy reprezentował oddzielne zdarzenie transmisji ze zbiornika lub bezobjawowy nosiciel. Zazwyczaj z każdej ekspozycji powstało jedno lub kilka przypadków, odzwierciedlających zarówno ograniczoną wtórną transmisję, jak i brak powszechnej transmisji z kilku źródeł punktowych. W związku z tym, aby zapobiec narażeniu, należy ukierunkować wiele źródeł.
Sekwencjonowanie całego genomu zidentyfikowało również 13% przypadków genetycznie powiązanych (. 2 SNV), ale bez jakichkolwiek dowodów na wiarygodny wcześniejszy kontakt w szpitalu, dzielnicy mieszkalnej lub lekarzu rodzinnym. Poszukując możliwych wyjaśnień dla tych przypadków, nie znaleźliśmy dowodów świadczących o znacznym wkładzie transmisji danych przez osoby trzecie w szpitalach przez pracowników służby zdrowia lub pacjentów. Pacjenci z genetycznie pokrewnymi szczepami, którzy nie mieli kontaktu ze szpitalem lub społecznością, mogli również być narażeni na wspólne źródło; mediana 113 dni pomiędzy takimi przypadkami sprawia, że krótkoterminowe źródło punktowe, takie jak świeża żywność lub woda, jest mało prawdopodobne, chyba że zostało trwale zanieczyszczone. Ponadto szczegółowe badania tych pacjentów w czasie rzeczywistym mogą dostarczyć wglądu w lokalizację i charakter takich źródeł.
Częstość występowania genetycznie odrębnych przypadków C. difficile była podobna do przypadków genetycznie powiązanych. To odkrycie sugeruje, że interwencje mające na celu zmniejszenie podatności na choroby u narażonych pacjentów (np. Zmiany w stosowaniu antybiotyków lub określonych typów antybiotyków), a nie tylko zmniejszenie transmisji C
[przypisy: tomografia komputerowa zatok warszawa, usg brzucha kraków, endometrioza a rak ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza a rak tomografia komputerowa zatok warszawa usg brzucha kraków